بهترین کودهای محرک ریشه زایی

کودهای محرک ریشه زایی

به گیاه خود خاک مناسب بدهید. بیشتر گیاهان از خاک که از نظر بافت متوسط است طرفداری می کنند. این به معنای تعادل مناسب ماسه ، سیلت ، رس و مواد آلی است.مقداری ماسه را در خاک موجود خود بگنجانید.

برعکس ، اگر گیاه شما از نوعی باشد که از مواد ارگانیک بیشتری بهره مند شود ، هوموس یا کمپوست اضافه کنید.
دریابید که گیاه شما از نظر رطوبت و رطوبت خاک به چه چیزی نیاز دارد و برای تأمین شرایط رطوبت ایده آل تلاش کنید. در بعضی موارد بارندگی طبیعی ممکن است کافی باشد .در حالی که در برخی دیگر ممکن است مجبور به استفاده از یک منبع آب اضافی باشید. البته اگر گیاه را در داخل خانه پرورش می دهید ، به طور مصنوعی آن را آب یاری می کنید.

گیاه خود را با مواد مغذی کافی تأمین کنید. حدود 16 ماده مغذی برای رشد گیاهان ضروری است. خاک با کیفیت بسیاری از این موارد را تأمین می کند ، و بسیاری از کودها در فروشگاه های باغ عرضه می شوند تا به عنوان مکمل مورد استفاده قرار گیرند.
اگرچه تمام مواد مغذی ضروری برای رشد بهینه گیاه باید در دسترس باشند ، اما نیتروژن کلید سرعت بخشیدن به رشد گیاه است. هنگامی که تمام مواد مغذی دیگر به مقدار کافی در دسترس هستند ، نیتروژن اضافی گیاه را تحریک می کند تا سریعتر رشد کند.

کود شیمیایی بهترین کود برای ریشه زایی 

کودهای شیمیایی با سه عدد کلیدی برچسب خورده اند که نشان دهنده مقادیر نسبی نیتروژن ، فسفر و پتاسیم در آن مرتبه است. یکی با شماره اول بالا را انتخاب کنید و خاک گیاه خود را با آن مکمل کنید.
گیاه خود را گرم نگه دارید. رشد گیاه براساس واکنشهای بیوشیمیایی بی شمار است که وابسته به دما هستند. مانند میزان رطوبت ، گیاهان مختلف دامنه های بهینه مختلفی برای دما دارند ، بنابراین این متغیر را متناسب با گیاه خاص خود قرار دهید.

یک قانون اساسی این است که درجه حرارت کمی بالاتر از دمای اتاق یا 70 درجه فارنهایت باعث رشد خوب گیاه می شود. گوجه فرنگی و فلفل نمونه ای از گیاهانی هستند که در دماهای بالاتر رشد خوبی دارند. از طرف دیگر کلم بروکلی و گل کلم دمای پایینتری را تحمل می کنند و رشد خوبی را از خود نشان می دهند.

ریشه زاییبهترین کودهای محرک ریشه زایی

درست مانند حیوانات برای رشد و شکوفایی به مواد غذایی نیاز دارند ، گیاهان نیز به مواد مغذی احتیاج دارند. آنها بخشی از نیازهای خود را از خاک دریافت می کنند .
اما غالباً مقدار بهینه را دریافت نمی کنند. این هدف بهترین کود محرک رشد است: برای تهیه گیاهان با مواد مغذی خاص مورد نیاز برای رشد که فاقد خاک باغچه شما هستند.گل ها ، سبزیجات ، درختچه ها و درختانی که در خاک غنی از مواد مغذی رشد می کنند گیاهان سالم و مولد هستند.

اما همه گیاهان به مواد مغذی یکسانی احتیاج ندارند. ممکن است یک خاک خاص برای درخت یا درختچه بسیار خوب باشد .
اما برای مثال گیاهان گوجه فرنگی یا گل رز ، به عنوان مثال خاک ممکن است در مواد مغذی مورد نیاز آنها کمبود داشته باشد. هنگامی که رشد ضعیف گیاه نشانه کمبود آن است.کود همان چیزی است که شما برای تقویت رشد استفاده می کنید.

بهترین کودهای محرک ریشه زایی چگونه بر گیاه تأثیر می گذارد؟

بهترین کود محرک رشد شیمیایی معمولاً به عنوان ترکیبات آلی جزئی یا غیر فرآوری شده یا به عنوان مواد شیمیایی خالص در دسترس هستند. از نظر شیمیایی ، متداول ترین محصولات فقط مواد مغذی اصلی را تأمین می کنند:
ازت ، فسفر ، پتاسیم. شما باید در برچسب زدن از درصد این مواد مغذی در برچسب زدن مانند 4-4 به معنی 6٪ ازت (N) ، 4٪ فسفر (P) و 2٪ پتاسیم (K) استفاده کنید. این مواد مغذی قابل توجه ترین محرک را برای رشد گیاهان ایجاد می کنند .