بهترین کود برای رشد کدو سبز کدام است؟

کود برای کدو سبز

یکی از سبزیجاتی که افراد در فصل تابستان از آن بسیار استفاده می‌کنند، کدو است، کدو در واقع انواع مختلفی دارد که مزایای بسیار مفیدی نیز دارند.
انواع کدو شامل کدو تنبل، کدو سبز، کدو مسمای زرد، کدو حلوایی، کدو تزئینی و کدو تخم کاغذی می‌باشد. اگر قصد کاشت کدو را دارید، بهتر است با استفاده از کودهای مختلف آن را تغذیه کنید
تا باردهی مؤثرتری را شاهد باشید. بهترین کود برای رشد کدو، کودی می‌باشد که در آن املاح و مواد ضروری وجود داشته باشد تا بتواند نیازهای گیاه را به‌ طور کامل تامین کند.

از این‌ رو می‌توان گفت اسید هیومیک گزینه‌ای ایده‌آل برای کدوبه شمار می‌رود؛ شما می‌توانید قبل کشت کدو مقداری از کود مفید را با خاک مخلوط کنید و یا این‌ که بعد از رشد گیاه هر ماه گیاه را کوددهی کنید.
البته دقت داشته باشید کودی که استفاده می‌کنید باید فسفات و پتاسیم زیادی را دارا باشد؛ در غیر این صورت ممکن است کدو رشد خوبی نداشته باشد، کود اسید هیومیک حاوی نیتروژن زیادی می‌باشد
و همین امر کمک می‌کند کدو تنبل شما رشد خوبی داشته باشد و بسیار بزرگ بشود.

 

انواع کود اسید هیومیک

1- اسید هیومیک پودری

اسید هیومیک پودری نوعی کود خالص و فشرده‌ می‌باشد که به‌ صورت پودری تولید می‌شود و می‌توانید در آب به‌ راحتی آن را مخلوط کند. این کود حاوی پتاسیم بسیار زیادی می‌باشد
و کمک می‌کند مواد مورد نیاز گیاه به‌ خوبی تامین شوند، شما می‌توانید به‌ راحتی از کود اسید هیومیک پودری به روش آبیاری و شخم زنی استفاده کنید.

2- اسید هیومیک گرانول

این نوع کود نیز از لئونادیت معدنی تولید شده و نسبت‌ به نوع‌های دیگر، کیفیت نسبتا کمتری دارد؛ شما می‌توانید از این کود به‌ راحتی استفاده نمایید و بعد از مدتی، نتیجه دلخواه را مشاهده کنید.

3- اسید هیومیک مایع

اسید هیومیک مایع یکی از بهترین نوع‌هایی است که می‌توانید از آن برای رشد کدوی خود استفاده کنید. این کود غلظت بسیار مناسبی داشته و کمک می‌کند گیاه به بهترین شکل ممکن رشدخود را تکمیل کند.
اسید هیومیک مایع نسبت‌ به انواع دیگر بسیار بهتر و با کیفیت تر است؛ زیرا سریع‌تر جذب ریشه گیاه شده و تأثیرات خود را نیز بهتر بر روی آن‌ها به‌ جا می‌گذارد.

 

کدو سبز

فواید کود اسید هیومیک برای کدو

  • همان‌ طور که اشاره شد، بهترین کود برای رشد کدو، کودی می‌باشد که حاوی املاح و مواد مورد نیاز گیاه باشد؛ کود اسید هیومیک حاوی املاح مفیدی همچون فسفر، روی، پتاسیم، منیزیم،
    آهن، نیتروژن و… می‌باشد که می‌تواند رشد کدو را دوبرابر کند.
  • کود اسید هیومیک قدرت جوانه‌زنی بذر کدو را تا مقدار زیادی بالا می‌برد و اجازه نمی‌دهد گیاه در برابر عوامل آسیب‌زا مانند آفات، بیماری ها و قارچ ها آسیب پذیر شود و از بین بروند.
  • این کود مقاومت گیاه شما در برابر خاک شور را بالا می‌برد.
  • کود اسید هیومیک بافت خاک را بسیار سبک کرده و تمام ناخالصی‌های موجود در آن را هم به طور کامل از بین می‌برد.
  • این کود فعالیت باکتری‌های مفید در خاک را بالا می‌برد و از رشد میکروب ها در فضای اطراف گیاه جلوگیری می‌کند.
  • با کمک هیومیک اسید می‌توانید حجم ریشه کدو را بیشتر کنید و باردهی آن را نیز افزایش دهید.
  • هنگام گل‌دهی گیاه هم می‌توانید از این کود استفاده کنید تا گیاه دچار ریزش گل نگردد.
  • این کود مفید جلوی رشد علف‌های هرز را گرفته و نمی‌گذارد علف های هرز مواد مغذی گیاه را مصرف کنند.
  • اگر زمانی گیاه‌تان دچار بیماری شد و آسیب دید، بهتر است به‌ صورت مرتب از کود اسید هیومیک استفاده بکنید تا علائم بیماری به‌ طور کامل از بین برود و گیاهتان دوباره سلامت خود را به دست آورد.
  • کود هیومیک اسید را می‌توانید به راحتی با انواع کودها مخلوط کرده و گیاه خود را به بهترین شکل ممکن تقویت کنید.
  • این کود برگ‌های بوته کدو را به بهترین شکل ممکن تقویت کرده و نمی‌گذارد برگ های آن دچار ریزش شوند.