بهترین کود برای مزرعه فلفل دلمه ای کدام است ؟

کود فلفل دلمه ای 

 

تشخیص بهترین کود برای فلفل  دلمه ای

تشخیص اینکه بهترین کود برای فلفل دلمه ای چه نوعی است، کاملا به نیازهای گیاه و عناصر و ریز مغذی های موجود در خاک کشت گیاه بستگی دارد.

کود دهی باید براساس میزان مواد و عناصر مورد نیاز گیاه در خاک انجام گیرد؛ برای مثال اگرنیتروژن زیادی در خاک وجود داشته باشد؛ دیگر نیازی به استفاده از کود نیتروژن نمی‌باشد.
اما اگر مقدار این عنصر در خاک اندک باشد باید از کود حاوی نیتروژن نیز برای تقویت خاک استفاده کرد.

برای تشخیص این که چه عناصری و به چه میزانی در خاک وجود دارند باید طی چند آزمایش میزان مواد مورد نیاز خاک را بررسی کنید.
این آزمایش اطلاعات کاملی از محتوای موجود در خاک مزرعه به شما ارائه می‌دهد؛ به همین علت می‌توان گفت که بهترین کود برای فلفل دلمه ای کودی می‌باشد
که به بهترین شکل نیاز‌های غذایی گیاه را برطرف کند.

 

فلفل دلمه ای

کود کلسیم

کلسیم از کود های پر مصرف برای فلفل دلمه ای می‌باشد، یا به طور دقیق‌تر از عناصر میان مصرف مورد نیاز فلفل دلمه ای است که نقش‌های عمده‌ای در گیاه به عهده داشته
و نبود آن می‌تواند آسیب‌های زیادی را به گیاه وارد کند.

کلسیم مسئول رشد سلولی در شاخ و برگ گیاه فلفل می‌باشد؛ استفاده از کود کلسیم می‌تواند مانع از پوسیدگی انتهای شکوفه فلفل شود؛
همچنین کلسیم میزان انبارداری را افزایش داده و پس از برداشت، فلفل‌ها به مدت طولانی‌تری در انبار و در سالم ترین حالت ممکن باقی می‌مانند.

 

کود های ارگانیک

کود ارگانیک نه تنها بهترین کود برای فلفل دلمه ای می‌باشد بلکه برای همه گیاهان یکی از بهترین کود ها می‌باشد، کودهای ارگانیک علاوه بر در دسترس قرار دادن مواد غذایی برای گیاهان،
به اصلاح و حاصل‌خیزی خاک کشت هم کمک بسیاری می‌کند.

کودهای ارگانیک می‌توانند مقدار مصرف کودهای شیمیایی را کم بکنند اما نمی‌توانند آن‌ها را به طور کامل از بین ببرند حذف کنند و جایگزین آن‌ها شوند.

کود ارگانیکی مانند پودر استخوان، عنصر کلسیم را در برای گیاه فراهم می‌کند و یا کود تشکیل شده از جلبک دریایی مواد متفاوت و اسید آمینه‌ها را در اختیار گیاه شما قرار می‌دهد.

کودهای ارگانیک مواد غذایی را به کندی به خاک وارد می‌کنند، پس اگر تاثیر فوری می‌خواهید بهتر است از کود های شیمیایی استفاده کنید که تاثیرشان بسیار سریع تر از کود های ارگانیک است.